Thursday, November 17, 2011

Prince Turki al-Faisal, Key To The 911 Attacks

Saudi prince warns against any attack on Iran

Tue, Nov 15 2011

WASHINGTON (Reuters) - A military attack on Iran aimed at halting its nuclear program could have catastrophic consequences and only strengthen Tehran's determination to make an atomic weapon, the former head of Saudi Arabia's intelligence services said on Tuesday.

"Such an act I think would be foolish and to undertake it I think would be tragic," Prince Turki al-Faisal said at a Washington, D.C., appearance.

"If anything it will only make the Iranians more determined to produce an atomic bomb. It will rally support for the government among the population, and it will not end the program. It will merely delay it if anything."

Tensions over Iran's nuclear ambitions have increased this month since the International Atomic Energy Agency (IAEA) reported that Tehran appeared to have worked on designing a bomb and may still be conducting secret research to that end.

The United States has advocated increasing pressure on Tehran through additional sanctions.

But there has been speculation in the Israeli media that Israel might strike Iran's nuclear sites, and U.S. Republican presidential candidate Mitt Romney declared in a debate on Saturday that he would be willing to go to war to stop Tehran from getting nuclear weapons.

Prince Turki, who retired in 2006 but remains an influential voice in Saudi Arabia's ruling family, said prior military campaigns such as in Iraq had shown how unpredictable that route can be.

"An attack on Iran I think will have catastrophic consequences," the prince said, citing both human costs and the fact that "the retaliation by Iran will be worldwide."

"It will include a lot of U.S. and other interests throughout the world ...they can do harm in a lot of places," he said.

Saudi Arabia remained concerned over Iran's nuclear ambitions and its "meddling" in other countries including an alleged Iran-backed assassination plot against the Saudi ambassador in Washington and a separate alleged plot to stage attacks in Bahrain.

Iran has rejected both accusations, saying they are aimed at stoking fears in the region.

The prince said that while Saudi Arabia did not favor a military option, it would continue to press Iran publicly, including possibly at the United Nations, in hopes of heading off future threats.

"We fully support tightening of the sanctions, assertive diplomacy and concerted action via the United Nations," he said.

(Reporting by Andrew Quinn; editing by Cynthia Osterman)

This is a very strange story. The GOP CONSTANTLY has referred to the culture center near ground zero as a 'Mosque' but it turned out that the man funding that 'Mosque' is non other than the second largest shareholder in News Corp. i.e. Fox News!


By Raw Story | August 21st, 2010

The second largest shareholder in News Corp. — the parent company of Fox News — has donated hundreds of thousands of dollars to causes linked to the imam planning to build a Muslim community center and mosque near Ground Zero in Manhattan, says a report from Yahoo!News.

According to the report from Yahoo!’s John Cook, Saudi Prince Al-Waleed bin Talal, who owns seven percent of News Corp., “has directly funded [Imam Feisal Abdul] Rauf’s projects to the tune of more than $300,000.”

Cook reports that Prince Al-Waleed’s personal charity, the Kingdom Foundation, donated $305,000 to Muslim Leaders of Tomorrow, a project sponsored by two of Rauf’s initiatives, the American Society for Muslim Advancement and the Cordoba Initiative, which is building the Manhattan mosque.

That Fox News’ second-largest shareholder, after Rupert Murdoch, has financial links to the “Ground Zero mosque” will be seen as ironic by critics of the news network, who have watched with chagrin as the network’s talking heads attempt to link the mosque to radical Islamism.

Last week, Daily Show host Jon Stewart lambasted Fox panelist Eric Bolling’s attempt to link the Cordoba Initiative to Hamas and Iran. Stewart used News Corp.’s connections to Prince Al-Waleed, and the prince’s connections to the Carlyle Group and Osama bin Laden to make a tongue-in-cheek argument that Fox News may be a “terrorist command center.”

“Stewart didn’t need to take all those steps to make the connection,” Cook writes.

Cook also reports that Prince Al-Waleed has in the past funded a number of Islamic organizations that have been maligned by Fox News commentators:

Al-Waleed donated $500,000 to the Council on American-Islamic Relations — which has been repeatedly denounced on Fox News’s air by Geller and others as a terror group — in 2002. Indeed, Rauf’s “numerous ties to CAIR” alone have been cited by the mosque’s opponents as a justification for imputing terrorist sympathies to him, yet few people seem to be asking whether Murdoch’s extensive multi-billion business collaboration with the man who funds both Rauf and CAIR merits investigation or concern.

Other beneficiaries of Al-Waleed’s largess include the Islamic Development Bank, a project designed to “foster the economic development and social progress of [Muslims] in accordance with the principles of Shari’ah.” The IDB funds the construction of mosques around the world, and has been implicated by frequent Fox News guest Stephen Schwartz in an attempt to spread radical Wahhabism (a fundamentalist branch of Islam) throughout the United States.

Cook notes that it was none other than News Corp.’s New York Post that reported on Prince Al-Waleed’s donation to Muslim Leaders of Tomorrow. He reports that Fox News had no comment for his article, and emails to the prince’s Kingdom Foundation were not returned.

Prince Al-Waleed owns an estimated $2.5-billion-worth of News Corp. Majority shareholder Rupert Murdoch recently took a stake in the prince’s Middle East-based media conglomerate, Rotana Group. Murdoch and Prince Al-Waleed are reportedly working on launching an Arabic news network that will compete with existing pan-Arabic networks Al-Jazeera and Al-Arabiya.

Hey Fox Fans, Your Favorite Network Is Part-Owned By a Saudi Prince Whose Family Rules By Sharia Law
This post first appeared on Hullabaloo. Printed from speakeasy:

Maybe Newtie could persuade Rupert Murdoch to have his partners build some synagogues and churches and end all this unpleasantness.

The stridency with which Fox News personalities attack the downtown Islamic center — red meat for the millions who tune in each night — is an example of the often uneasy relationship and occasionally diverging interests between many of News Corp.’s properties, in this case Fox News and its parent corporation.

For example, News Corp.’s second-largest shareholder, after the Murdoch family, is Prince Alwaleed bin Talal (pictured above ), the nephew of Saudi Arabian King Abdullah, and one of the world’s richest men. …

Saudi Arabia, which is ruled by Alwaleed’s uncle King Abdullah, is, of course, an authoritarian petro-monarchy that actually is governed by Sharia law and is known as one of the top global sponsors of terrorism. A spokesperson for the Saudi embassy in Washington says that while Alwaleed is part of the royal family, he isn’t a member of the government, but rather a private citizen.

I doubt all those Fox news patriots know that the same News Corp that’s owned by a Wahhabist Saudi prince just donated a million dollars to the Republican party. Of course they’ll never find out because the only network they watch is the same terrorist funded network that’s doing it.

But if they were to hear about it, considering that they all seem to be so worried about the terrorists coming to kill them in their beds, I would imagine they’d be uncomfortable about getting all their news from a network that’s partially owned by one of “them.” And I’d be very surprised if they were sanguine about a scary Muslim donating to their patriotic political party. Why next thing you know they’ll be trying to build community centers near Ground Zero.

At the very least, this whole thing is very insensitive, don’t you think? After all, some people really hate Muslims and it’s very unpleasant for them to have to watch news networks that are owned by them and be asked vote for a Party that’s funded by them. I’m not saying that Murdoch should be forced to stop donating millions to Republicans or partnering with Saudi princes who believe in Sharia law. I just think it’s common sense that he wouldn’t do it in the first place.


1 comment:

  1. i STAND CORRECTED - Turki al-Faisal was Appointed US Ambassador to the US Representing Saudi Arabia and was at the 2006 State of The Union Address. Whatever the case, the Saudi Rag Heads were behind the 9/11 attacks with their Mossad counterparts. They financed the operation and provided the logistics needed for the attacks to be carried out. How is that for a so called "Friend"? The Saudi fucks can burn in oil as far as I'm concerned. Fuck these assholes!